måndag 25 juni 2007

Beroende?

Tänk för någon vecka sedan var det fullständigt otänkbart att jag skulle ha min egen blogg. Några dagar senare sitter jag på jobbet och bara längtar hem för att kunna skriva.... Vad hände? Blir man beroende så fort? Måste nog dock erkänna att det finns en längtan efter att få säga mycket. Jag vet inte om detta är rätt forum, men varför inte? Lika bra här som någon annanstans skulle jag tro.

Jag är nog beroende....av att skriva....mail, msn, sms, mail, msn, sms.... det känns så tomt när det är tyst.

Och jag är nog lika beroende av att läsa. Allt möjligt.

Ikväll har jag haft besök. Stora diskussioner om livet blev det. En jättetrevlig kväll med underbara människor. Två människor mitt i livet som mest sannolikt, och förhoppningsvis, kommer att förändra sina liv.

Så till sist måste jag få med ett av mina många favoritcitat:

"Du är vad din djupaste önskan är. Sådan din önskan är, sådan är din intention. Sådan din intention är, sådan är din vilja. Sådan din vilja är, sådan är din handling. Sådan din handling är, sådant är ditt öde." (Upanishaderna)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda.
Fin bloggsida! med bra blanding av dina intressen, upplevelser och tanke värda saker. Vill återigen tacka för att du tog dig tid att lyssna på oss, det var en väldigt givande grillkväll, än av dom bästa.
/RS

Linda sa...

Tack detsamma! Det glädjer mig! :-)