fredag 5 oktober 2007

Tröttare än tröttast...

Det var nog tur att jag fick den där stilla sköna söndagskvällen, förra söndagen. Jag behövde den för att ladda till veckan. Och jag kände mig laddad. Jag var beredd på att veckan skulle bli hysterisk. Det blev den också. Jobb, jobb, jobb......

Någonstans, när jag har som mest att göra, när jag känner stressen komma smygande, så trivs jag ändå väldigt bra. Jag trivs bra med jobbet jag har, jag trivs bra med jobbet jag gör. Det känns bra att få göra ett bra jobb. Som jag fick höra häromdagen "Du måste verkligen älska ditt jobb?!" Ja, jag gör kanske det. För oavsett hur stressande det än är, och hur galen den här veckan ändå varit, så skulle jag just nu inte kunna tänka mig att göra något annat.

Det är en skön känsla.

Slut fredagskväll, tröttare än tröttast. Just nu sitter jag här och bara ÄR. Tankarna åker runt runt. Lyssnar lite på musik, försöker samla tankarna, eller försöker nog egentligen inte tänka så särskilt mycket alls.

Ser fram emot lördagen och söndagen. Det blir lite jobb imorgon också, men framförallt ska jag ta det lugnt, slappa, kanske ta en promenad, förbereda lite packning, och bara VARA. På måndag åker barnen och jag till Cypern en vecka. Sol, värme och avkoppling.....underbart skönt!

Inga kommentarer: