fredag 9 november 2007

Här och Nu

Tuff vecka.
Sjuk vecka.
Skön vecka?
Panik vecka?

Jag har alltid varit lite av en "alltid-vara-duktig-flicka".
Jag kan själv.

Hög ambitionsnivå.
Höga krav.
Mycket energi.

Jag är väldigt sällan sjuk.

Att då bli sjukliggande kan onekligen ge känslan av att vara otillräcklig. Svag.
Jag vet att det inte finns någon anledning att känna så. Men det känns så.

Koppla bort?
Stänga av?
Släppa kontrollen?

Bland det svåraste som finns.

Att be om hjälp.
Att få stöd som finns och som bara väntar på att få hjälpa.
Att släppa jag-klarar-mig-själv och fråga.
Att ta emot.

Ibland kan det lilla kännas väldigt väldigt stort.
Ibland behövs det inte så mycket.

Tack för att ni är där.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Den största styrkan är att känna sina gränser.
Den djupa glädjen kommer av att få hjälpa.
Den sanna friden finns i vårt svenska lagom.

Kör inte ihjäl dig.
Stanna vid gult.

Ensam är stark... yeah right - wake up.
Vi finns för varandra.
När du är svag finns jag där.
När du är stark finns du här.

Dina vänner finns för att de vill dig väl.
Vänner som är vänner vill inget hellre än att finnas för dig om de kan hjälpa.

Gör dina vänner glada.

Linda sa...

Jag ska göra mina vänner glada =).