torsdag 1 november 2007

Prioriteringar

Att hitta de rätta prioriteringarna,
när allt svämmar över.

Att se det positiva,
när man bara börjar gråta.

Att tänka framåt,
när man bara är här.

Jag konstaterar mitt i hösten att det är en tuff höst. Att det är en stressig höst. En av de stressigaste. För min del är det jobbet som gör det. Väldigt stor arbetsbörda, som ska klämmas in på de vakna timmar vi har på ett dygn. Det finns många bakomliggande orsaker, som jag inte tänker komma in på. Allt annat runt mig existerar i total harmoni - egentligen - det som är synd är att en stressad/pressad Linda såklart påverkas på flera sätt. Det går ut över mycket och många andra helt enkelt. Och jag känner också att jag inte riktigt är den Linda jag egentligen vill vara. Men jag är ju bara människa.

Det du tänker på får du mer av!

Tänk positiva tankar, och du ser det positiva. Ta en sak i taget. Stanna vid gult. Ta tillvara på de små stunderna i livet, som ger så mycket. Njut av det lilla.

Jag är övertygad om att det är tack vare att jag har kunnat göra det, som gör att jag har huvudet över vattenytan, om än spända axlar, och korta andetag. Men det är ju så det fungerar, upprepar du det ofta, så blir det så. Det finns därför bara ett sätt. Det är att fortsätta tänka positiva tankar. Tänka på det som är bra i mitt liv. Njuta av det lilla. Och kanske allra viktigast försöka sänka kraven på mig själv.

Idag ser jag (som Wenche Myhre sjöng) "et lys i den mörke tunnelen". Och det känns sköööönt!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Stanna vid gult.

Anonym sa...

Att tänka positivt i pressade situationer är beundransvärt.

Att i tunga stunder ha kraften att inse hur viktigt det är att ha ett positivt tankesätt är styrka.

Att våga utveckla sitt liv är modigt.