torsdag 15 maj 2008

Ur dimman

Det finns dagar med energi, lust, drömmar och framtidstro. De dagarna blir fler och fler. Det är inte längre en grå massa, med känslor av meningslöshet och hopplöshet. Jag vet ju det här. Det är så här livet är. Det går upp. Det går ner. Några steg fram, några steg tillbaka ibland...

Det är otroligt skönt att se solen titta fram bland molnen. Att ana ljuset. Att inte vara konstant inlåst bland molnen. I dimman. Nu gäller det bara att hålla modet uppe de dagar det är mulet. För det blir ju sol igen.

I juni börjar jag jobba. Bara 25% och sen har jag semester i juli. En otroligt stor lättnad att veta lite mer hur livet ser ut framöver. Men det känns också som att man är ett litet barn som ska lära sig hantera ett jobb. Väldigt knepig känsla. Jag förstår att det måste bli så. När energin har varit på noll efter att i stort sätt varit inne i väggen och vänt, så är detta det enda sätt som finns för att komma tillbaka på. Min tröst är att jag vet att jag inte är ensam. jag är inte den första. Jag vet att det kommer att gå bra. Och jag får fortsättningsvis massor med sticktid!

På tal om stickning. Jag har aldrig behövt sticka några dockkläder. Min dotter gillar nämligen inte att leka med dockor. Det tycker jag är helt okej. Det är ju mycket roligare att sticka till mig själv.

Men när hon i morse undrade om jag inte kunde sticka vantar, sockar och öronvärmare till hennes hund Bobbo (ja hon uttryckte sig så, själv hade jag väl kanske sagt tassvärmare *s*), så kunde jag ju inte säga annat än självklart. Så här är de... Vilken tur hon har som har en mamma som har Malabrigo och Noro silkgarden bland garnresterna..... =).


7 kommentarer:

petra.m sa...

Hej Linda!
tack för svar på frågan nedan. Trodde ju dock det var nåt hemmastickat förstås i samma garn och blev så nyfiken:)
Jag har sett så himla många fina stickade tunikor och tröjor på Yll o tylls hemsida så jag blir så sugen!!
Hoppas att det ska gå bra med jobb och allt och att du mår bra:)
Mvh Petra

Åsa sa...

Oj, så söt! Snart får du nog sticka dockkläder också. Min tjej har blivit tokig i dockor och dom behöver alltid nya kläder.
Vad skönt att du får börja jobba försiktigt. Glöm inte bort att tänka på dej själv i första hand.
Kramar Åsa

Anonym sa...

SÅ underbart gulligt! Öronvärmarna är bedårande!!

Eva i Halmstad sa...

Så sött , undrar om Tass vill ha nått sånt.
Må så gott på dej.
Eva.

PetraO sa...

Vilken lyxstass till en liten söt gosehund! Mina Harmony gör att mitt köpstopp känns hur lätt som helst (just idag i alla fall...)
Kram från Petra

Unknown sa...

Jättefina hundkläder! tyvärr hann jag inte iväg till stickkafet, men det såg mysigt ut. Vi ses en annan gång///Eldstickan ;o)

petra.m sa...

Hej igen:)
Tack för din fina kommentar!! Jag bara måste ju skriva igen, vet du att när jag startade upp min lilla butik så var det garn jag ville ha också. Det är ju så himla vackert där det ligger i alla vackra färger. Jag tänkte då att det skulle passa perfekt som komplement till keramiken. Tyvärr fyllde jag upp ytan snabbt med keramiken och nu får jag knappt in allt jag gör... Men tanken är så härlig och jag skulle fortfarande tycka det var ett ypperligt upplägg!!! Så det var roligt att du tänkt på mig då om det blir butik i framtiden:D
Kram Petra