torsdag 12 mars 2009

Blommor, blommor, blommor.....

Vilken vecka. Det har varit fullt upp. Så roligt att vara tillbaka på skolan igen! I flera dagar har vi arbetat med mässan och banketten till Mälardalens Högskola som jag nämnt. Dessa bordsdekorationer var jag med och gjorde. På bilden färdigställdes det allra sista innan de for upp på borden.
Idag har vi äntligen fått träna lite buketter igen. Känns otroligt skönt att se att jag kunde få ihop några som blev riktigt bra. Jag kanske har lärt mig lite på praktiken i alla fall....

Redan i måndags bestämde jag mig (eller rättare sagt i lördags tror jag, när jag satt och skrev det där inlägget om att jag borde sova) för att byta praktikplats. De första dagarna i veckan ringde jag runt lite och i onsdags fick jag okej från en butik inte allt för långt från där jag bor. Hurra! Jag har goda vibbar och tror att det kommer bli bra! Känns som att jag fram till dess kommer att hinna känna mig lite tryggare i det jag kan också, vilket ökar chansen för att nästa praktik kan bli betydligt mycket bättre :).

11 kommentarer:

ki sa...

Jättefina buketter!!
Mamma

Anonym sa...

buketterna är verkligen jättefina!!!

miastick sa...

You go girl! Så härligt att ta tag i saker som man oroar sig för. Så blir livet lättare sen! :)
Ses på Grötö!

Anonym sa...

Åh, vilka fina buketter! Underbara!

Jag hade en gång en kompis(ja, vi är vänner fortfarande) men då jobbade hon på en blomsteraffär och jag satt hela tiden där och hängde. Det är ju supersvårt att få till en bukett, man ska ju liksom vrida själkarna i handen när man lägger blommorna, eller är det nytt och borttaget nu? :-)

Ha en trevlig helg.

Samtal från min trädgård sa...

Så vackra buketter och av smajlet att dömma så har du kul och det är det viktigaste. Bra att du gjorde något åt det och bytte praktikplats. Det kommer att bli jättebra.

Anonym sa...

Jag ryser av välbehag av dina buketter! Du har verkligen handlaget i blodet! :)
(Och fina sjalen runt halsen oxå!)

I helgen vankas det medialkurs i Dalom, ska bli sååå kul!
Wish me luck! (Eller kanske mer... hjälp mig att hålla prestationsångesten i schack..)
KRAM o trevlig helg!

teresa sa...

Fina bilder, glad bloggerska. Vad kul det verkar!

Boel sa...

Jättehärliga buketter!!
Bra att du bytte praktikplats tycker jag, så att du trivs och förhoppningsvis får lära dig massor på ett positivare sätt.

Kramar
Boel

Anonym sa...

Underbara buketter. Ha en fin helg, Linda, kram

Susilull sa...

Härliga blommor!

Lycka till med nästa praktikplats!

Unknown sa...

Verkligen fina buketter. Jag är amatör och har känt sista veckorna att jag vill lära mig mer om hur man tänker när man gör en fin bukett. Lyssnade på en florist på Kistamässan (trädgårds-) förra veckan och blev inspirerad av det hon sa om "materielet" dvs att man kanske mer ibland ska tänka på vilken vas, skål eller kanske korg man ska sätta blommorna i. ..Tittar in igen.