söndag 26 april 2009

Dagens.....

Mamma och jag var hos Eva i Stäket i torsdags. Oj oj så många trevliga härvor det fanns att gosa med. Dessa fick följa med hem:
Fem härvor Handfärgat Merinosilke i en härlig lavendelfärg. Det ska bli en sån här. En härva Handfärgat merinosilke i en mycket tunnare variant (1400meter på härvan) i de härlig rosa/korallfärg. Det ska bli en av Evas sjalar som heter Johanna. Dessutom fick en härva vit angora också plats i påsen.
Jag fick dock en liten utmaning när jag skulle vifta upp garnet ikväll. Härvan är så liten att den knappt går på min garnvinda. Och oavsett så snurrar inte garnvindan runt. Det tog således lite längre tid en vanligt när jag därför fick köra lite för hand. Men det är väl verkligen Dagens i-landsproblem det..... :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh du tjeeena, vilken ljuvlig färg på det där lavendelgarnet!
Topen kommer att bli jättefin på dig! Kramis! /Sofia

Jonas sa...

Det är så typiskt att du skriver om det där precis nu!
En olycka kommer ju sällan ensam, som vi vet...

Igår kväll alltså, ungefär precis samtidigt som du fick köra för hand med garnet, skulle jag byta från Sevilla-Real Madrid till Sportspegeln.
Och så var batteriet i fjärrkontrollen slut.

Jag VET!
Helt sjukt!
Jag fick GÅ fram till tv'n, leta efter knapparna där på sidan nånstans, de där man aldrig använder. Och rätt som det är hade jag stängt av volymen istället. Kan de inte göra lite tydligare symboler vid knapparna??

Men det är klart, det var bara tre meter till tv'n.

Inte 1400.

Eva i Stäket sa...

Tack för besöket!! Det var så trevligt!!! :)
Jag håller med om att Merinosilkeshärvorna är löjligt små. Jag äger tre garnvindor och det är bara en av dem som fungerar till dessa små härvor.
Deras storlek beror på en italiensk producent som inte kan skilja på omkrets och diameter. Hur svårt kan det va´?

Helena sa...

Den toppen kommer bli underbar i lavendel! Härligt att behöva brottas med så "stora" problem:)
Må så gott i den härliga vårvärmen!

Inger sa...

Härlig blå färg och rolig stickning.Jag stickade den toppen förra året,fast i cotton/viscose.