söndag 5 april 2009

Garn + Blommor = Sant

Tidigare i veckan hade vi på Floristutbildarna besök av två riktigt duktiga florister: Per Benjamin och Ingela Wall i något som kallas Floristisk Dialog.
Döm om min förvåning när de helt plötsligt började göra arrangemang innehållande garn.
Gissa vem som blev helt till sig i trasorna?
Själv avslutade jag veckan med detta påskarrangemang. En kompakt bukett blommor i en konstruktion av björk och salix (pil), med mossbollar och lite fjädrar. Allt tillverkat av mina alldeles egna händer.

7 kommentarer:

Stick-kine sa...

Så fin din påskbukett blev! Klart att blommor, garn och färger hör ihop! Tror du hamnat rätt! Kram från Kine

Susilull sa...

Fräckt och annorlunda med garn och blommor ihop, men det är väl bara fantasin som sätter gränser!
Din påskbukett var dock den läckraste bland dina blombilder!!!

Och dina bläckfiskstrumpor var ju för häftiga!

Boel sa...

Tufft att kombinera garn och blommor. Jag gillade solitärerna med garn nedtill.

Din påskbukett är härlig!

Kram
Boel

Samtal från min trädgård sa...

Vacker bukett! Och väldigt roliga sockor, får nog skaffa mig den boken!

Susanne sa...

Vilken stilig bukett!! Visst är det skoj hur saker plötsligt faller på plats i livet, kombinationen garn och blommor...Så oväntat men så rätt :) Trevlig påsk!

heidi sa...

så fin buketten blev!

färgkompositionen är underbar!

Anette sa...

Tyckte det lät som en konstig kombo men jag tycker det var riktigt läckra arrangemang med garn. Din bukett var riktigt fin. Har i år insett vikten av påskpynt, man blir gladare av påskpynt! Keep up the good work! Och Glad Påsk!