torsdag 10 september 2009

Nu är det dags!

Att för första gången sticka fingervantar! Jag blev så inspirerad av Eva och igår kväll satte jag igång. Jag har köpt en underbar härva Malabrigo Sock (definitivt nytt favvogarn) från Garnkorgen. Färgen är Stonechat. Stickor nr 2,5 och mönster ur Johanna Wallins bok Sticka småvarmt.
Tanken är förstås att vantarna ska matcha min Noro Striped Scarf som är lättstickad!
Jag njuter av min ljung i den sköna solen. Tog lite ledigt i eftermiddag och stickar och lyssnar på Mari Jungstedts Den mörka ängeln. Urskönt och välbehövligt!

8 kommentarer:

Susilull sa...

Det blir säkert kanonsnyggt med fingervantar matchande din halsduk!
Pilligt är det att sticka fingervantar - har gjort det en gång, men ändå ganska kul!
Jag höll ordning på alla fingrarna maskor med stora gem som jag trädde igenom.

Garntrollet sa...

Vantarna kommer att bli supersnygga till Noro-halsduken!

Jag har en härva samma garn och färg, som jag tror ska bli sockar men nu får jag fundera...

Usch, den boken... Jag mådde superdåligt av den, den kunde ha nästan handlat om min mamma...

Boel sa...

Hmm, jag stickar också fingervantar fast i Scoppenwolle, men samma mönster. Jag är framme vid fingrarna och då blev det lite paus. Ditt garn ser ljuvligt ut och i kombination med halsduken så blir det superfint. Blir det mössa också?

Kram
Boel

Metta sa...

Vilken härlig kombination med fingervantar och halsduk i matchande färger.

Har också den boken på CD, men sparar den till min konvalescens, då jag får mycket tid att lyssna och sticka samtidigt.

Kram Metta

MammaPuhStickar sa...

Härliga och fina höstfärger! Skönt med ledig eftermiddag i solen. Trevlig helg.

Eva i Halmstad sa...

Så fint garn.
De blir säkert jättebra ihop med din halsuk.
Ha en go helg på dej.
Eva.

Awelyne sa...

Fin halsduk coh snyggt och smart att vantarna kommer att matcha dem. Dessutom matchar de ju ljungen också!

Samtal från min trädgård sa...

Vackert garn! Och nu har jag ju boken, så nu kan jag kanske också sticka fingervantar?