söndag 18 oktober 2009

Förälskelse

Det var den här tröjan jag föll pladask för den där söndagen för två veckor sedan. Tröjan heter Miss Marple. Tidningen heter The Knitter. Garnet är från Louisa Harding och heter Willow Tweed. 40% alpacka, 40% merinoull och 20% silke. Beställt från den här sidan. Jag har gått i tron att jag har beställt från USA, men när jag nu tittar närmare är det ju från England jag har fått leveransen. Så kan det gå när man betalar i dollar *s*. Tror bestämt att jag ska ta mina första trevande maskor i kväll!! Igår på stickcafét hos Maria blev jag också kär. I Crazy Zauberball, färgen Herbstwind. Lite passande Arwetta till. Ingen aning om vad det ska bli. Men det är så fina färger tillsammans. Kan hända det blir röda strumpor och en mindre sjal. Eller något i kombination. Ska fundera lite. I övrigt var det precis lika trevligt som vanligt hos Maria :) Prat och skratt med Fantastick, Saltflingan, Eva, Gunilla och Eldstickan alias Zauberballe ;).

Idag var det nytt trevligt stickcafe med Riddarmaskorna.

2 kommentarer:

Boel sa...

Jag kan definitivt tänka mig fler helger med så många trevliga stickaktiviteter som denna. Extra plus att träffa dig två dagar på raken :=)

Kram
Boel

Knit-Marie sa...

Det blir kul att se den på dig nån gång på Riddersvik!