lördag 24 april 2010

Förberedelser.


Det är den 24 april och det är första gången jag sitter ute på min altan och stickar. Det verkligen HAR varit en lång vinter. Solen värmer skönt och min pandasjal växer. Känner mig extra nöjd efter att ha bytt till sommardäck själv och sen röjt både på altan och i förråd. Jag börjar förbereda flytt och tar lite i taget. Flytten går först i juni, men lite går att fixa redan, utan att behöva bo i kartonger för länge! Men nu är det en stunds vila som gäller :-).

6 kommentarer:

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Jättefina färger! Blir en riktig karamell, ser väldigt skön och mjuk ut. Här i norr blåser forfarande kalla vindar. Själv har jag ägnat halva dagen till att städa kyl och skafferi. Nu blir det middag sen skön stickstund
kram
AH

Maria i Falkenberg sa...

Supertack för armbandet! Det är så läckert och det gick på!
Pandasjalen ser ut att bli fin. Färgerna känns så vårfina.

Metta sa...

Du har något att hämta på min blogg! Kram Metta

Samtal från min trädgård sa...

Verkligen härligt att få sitta ute, satt ute på dynlådan igår och fikade. Vi måste tyvärr först tvätta trallen i år och olja den innan trädgårdsmöblerna kommer ut. Men en dynlåda i solen är inte fy skam!
Bra att du skyndar lite långsamt med flytten.

Boel sa...

Jag saknade dig på stickcaféet i dag. vi pratade om vår Mariefredresa - jag slår dig en signal i veckan.
Kram

maLinka sa...

Din Panda kommer att bli jättefin! Min ljusblå är klar men jag måste blocka den rejält, den ser för hemsk ut just nu :-)
Jag har mailat dig, och de andra, om 8/5. Jag hänger med!