lördag 28 augusti 2010

God morgon!

På lördagar har jag ofta svårt att sova länge. Kroppen vaknar vid halv sju för den är så inställd på det. Ett toabesök är obligatoriskt, och sen går det inte att somna om. Magen börjar bli hungrig, tankarna snurrar runt vad jag vill göra med dagen. Varannan lördagmorgon framöver kommer jag tillbringa i stallet med min dotter. Hon har äntligen börjat rida och jag tycker det är så mysigt att följa med. Idag däremot är det barnfri lördag. Tankarna snurrar mest runt vilken stickning jag ska välja. En kopp kaffe och lite yoghurt senare myser jag med en sockstickning i soffakroken, medan särbon sover sött i sängen en bit bort. Det är Kristi från boken Sock Innovation som har vaknat till liv igen efter lite sömn över sommaren.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Låter som en skön start på helgen. Är också uppe tidigt på helgerna, inte så mycket för att jag är programmerad, men lilla E vaknar strax efter sex som vanligt. Långfrukost ihop med tidningen är min lyx innan dagens övningar börjar.