onsdag 4 augusti 2010

Vine yoke cardigan

Det är alltid lika jobbigt att börja jobba igen efter semestern. Det känns liksom som att luften fullkomligt gått ur mig. Fast jag känner mig bra mycket mer utvilad än innan, tack och lov. Tröstar mig med lite stickning och en kopp kaffe, medans barnen cyklar en stund. Det har ösregnat hela dagen, men nu känner jag solens sköna strålar i mitt ansikte. Sååå skönt! Det får bara inte vara höst redan!

Inne skruvar jag och monterar, målar och sorterar. Sakta men säkert börjar äntligen lägenheten få en form att trivas i. En delfinvägg ska det bli i barnens rum, till den turkosa sängen. Dessutom har jag hittat världens finaste trasmatta att ha till. Ni kommer få se så småningom. Men nu en slurk kaffe till, och några stickade maskor :)

1 kommentar:

Susilull sa...

Började också jobba denna vecka, tack o lov är det superlugnt på jobbet, visst massor att ta igen, men inget spring och inga tfn-samtal och en liten skara arbetskamrater som man i vanliga fall kanske inte fikar ihop med, kul! Men det tar på krafterna att rätta in sig i vardagen igen.
Bra att du ändå känner dig utvilad, det gör jag med.
Fika och en stickstund i solen är alltid bra för humöret!

Ha det gott!

P.s Det har "luktat höst" hos oss hela veckan, men visst är det väl sommar ett par veckor till!?