fredag 10 december 2010

Tennarmbandsstuga

Så här kan det se ut när jag pysslar ihop mina tennarmband. Det finns en mängd olika skinn att välja mellan. Bl.a traditionella renskinn i olika färger, lammskinn och svinnappa. I tillägg till den vanliga tenntråden (som finns i olika tjocklekar och innehåller 4% silver) arbetar jag med färgad koppartråd. Det finns ett hav av färger på koppartråden att välja mellan och här kan man verkligen experimentera. (Jag är ju känd som Miss Match, så några jätteutsvävningar för min del brukar det dock inte bli ;). Men en vacker dag vågar jag säkert vara helt galen!)

3 kommentarer:

Ewa sa...

Det där vill jag verkligen lära mig... Köpte för ca 1 år sedan ett komplett set till ett armband, men fick inte till det. Tidigare hade de kurser här, men nu är det länge sedan... Frågade på ABF och de sa att det inte är efterfrågat... :-S

Mvh/Ewa

Lillannen sa...

Mysig pysselhörna! Men det som fångade min blick var den vackra sjalen, vill du berätta vad det är för garn (kan det vara Noro?) och mönster, tycker nämligen den ser helläcker ut och skulle gärna härma..............

Linda sa...

Hej Lillannen! Ja det är Noro Silkgarden som sjalen är stickad i. Garn och mönster från Yll och Tyll i Uppsala: http://www.yllotyll.com/index.php?page=picture.gallery&lcomp=user.login&no=gpage_no&galleryid=639&alt=4&pictid=13984&gpage=4