söndag 13 november 2011

Söndag

Tvåändsstickar lite den här gråa farsdagsöndag. Det ska bli vantar är tanken men jag måste nog snart börja med tumkilen och det känns jobbigt. Mest för att jag är så vansinnigt trött och för att jag mest sannolikt inte har så många minuters sticktid.

Igår fick jag klagomål igen för att jag har utekatter. I vår förening ska man hålla alla husdjur kopplade. Jag undrar om surgubben går runt och säger till de som har utekatter i radhusen runt omkring också. Är ledsen idag och vill mest bara flytta. Önskar jag kunde bo i ett sånt där torp i skogen som jag längtar efter. Men då blir nog inte barnen så glada.

Garnet i koftan jag började på häromdagen är Drops Delight i härlig höstfärg (nr 13 om jag inte minns fel).

Nu ska jag sura och sen göra lunch och sen fortsätta det här hektiska livet. Tänk om jag åtminstone fått ha mina katter utan problem :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker synd om dej, tänk att det alltid ska klagas. Se till o mys riktigt ordentligt med stickningen i soffan :) kram Kicki

Anonym sa...

Hej!
Ja det är inte alla som gillar katter, hur har dom stört honom?
Har själv katter som på äldre dagar får tillbringa all tid ute (dom har ett litet "hus" som dom kan ta skydd i som är isolerad)pga allergi i familjen. Bor på landet med få grannar så det har gått ganska bra. Bara lite klagomål vinter tid när dom gör sina behov i snön. Det blir ju en del högar kvar när det töar. Jag förstår att det inte är kul att trampa på!
När jag hade dom som inne katter hade dom en inhägnad rastgård på altanen. Du kanske kan göra något liknande på en balkong eller om du har en uteplats.
Hoppas det löser sig för er.
Mvh Veronica