torsdag 17 maj 2012

Gör om, gör rätt, se till att garnet räcker....

Man ska kanske egentligen inte blocka lin, men jag ville släta ut för att underlätta montering... Hur gör ni?

Mina två ärmar var nästan klara när jag insåg att garnet inte kommer att räcka. Misstaget man gör när det var flera år sen jag köpte garnet. Minns nu att jag diskuterade mängd vid köpet och satsade på en liten nätt kofta. Alltså kan jag inte ha fullängd på ärmarna, speciellt inte när koftan blir lite längre och med mer vidd än vad som var planen. Så igår blev det till att repa upp och börja om.... Skippar vidden i början på långa ärmen och därmed bör det räcka. Koftan jag stickar är samma som Eva gjort några stycken av och de blir ju så fina :) Drops nr 97-18. Garnet Yll o Tylls tunna lin, handfärgat. St nr 3,5 och jag har räknat om hela mönstret för att få stickfasthet och storlek att stämma.

2 kommentarer:

EvaBys sa...

Vad fin den blir! Jag har gjort det motsatta dvs köpt garn till en större modell än vad jag sen valde! Rosa ärmar till din gröna - kan det vara något ;) ?

Ha en mysig helg Linda! Kram

Ullfull sa...

Jag har stickat i lin, och ärmarna fick jag korta av 15cm efter användning, det hänger ut sig mycket!
Lycka till! Ser fint ut!