onsdag 5 december 2012

Snöyra och jobb hemifrån

Jag älskar när det är dramatik med vädret. Myser med jobb hemifrån idag och ser hur vinden kör runt med snön där ute. Även jag har dock halkat omkring på vägarna idag. Den ena av mina katter (Selma) har en förmåga att göra så att jag numera är stamkund hos veterinären. Efter att hon varit magsjuk i två dygn och inte ätit under dessa två heller så var det bara att åka in igår kväll. Hon fick dropp i nackskinnet eftersom hon var uttorkad och vi fick en ny tid imorse. Blodproverna visar inget, däremot hittade de när de röntgat henne att hon har två bitar elsladd i magen. Varför ska hon vara så glad i att tugga på allt? Antagligen kommer de att öppna henne i eftermiddag för att massera den biten som sitter i tunntarmen (den andra är i tjocktarmen och kommer förhoppingsvis ut av sig själv). Håll tummarna för att det går bra!
 
Jag har något garn kvar från bloppisen i förra inlägget. Kolla gärna in om ni hittar något intressant :). En liten kommentar till Permins Madonna. Det röda garnet är mer hallonrött än tomterött, det var väldigt svårt att fånga rätt röda nyans i kameran.  

1 kommentar:

Ulla sa...

mailat om Barlioche!