söndag 21 april 2013

Börjat om


Jag hade kommit så här långt och dessutom börjat på ena ärmen när jag bestämde mig för att börja om. Första gången stickade jag på st 6 och 7, denna gång 7 och 8. Nu känns det luftigare och med bättre passform. Gillar verkligen att sticka med garnet. Så där på riktigt ulligt lite stickigt, men ändå så skönt att ha i händerna. Det var dock svårt att få riktigt jämt och slätt när jag stickade om den med det garnet jag repat upp, jag hoppas att det blir lite jämnare när jag tvättar och blockar.

Veckorna är galet intensiva och det blir inte mycket återhämtning. Stickar och sjunker in i mina tv-serier när barnen till slut somnat. Har njutit av Molanders och nu börjat följa The Newsroom. I tillägg har jag börjat på andra säsongen av Brottet som är inspirationen till denna tröja. Är verkligen inne i en deckarperiod speciellt när det gäller att läsa och lyssna på böcker,  men Brottet passar ju bra in också! 

Såg igår kväll filmen Hypnotisören baserad på boken.  Bra filmatisering tycker jag! Och läskig! Jag älskar Lars Kepler-böckerna.  Läst/lyssnat på alla fyra och hoppas det kommer en uppföljare till Sandmannen snart!  

2 kommentarer:

marindi sa...

Kul att se din tröja - jag håller på med en likadan! Fast inte i det riktiga garnet från Färöarna. Jag tycker din tröja ser jättefin ut! Det var nog bra att du bytte till grövre stickor för den riktiga tröjan är ju så där löst stickad och lite ojämn.
Min blir också lite ojämn, men jag hoppas också på att det blir snyggt efter blockning.

Eva sa...

Ser härligt ut!
Jag köpte färöiskt garn från Islandsgarn som ligger och väntar på stickning. Underbart med sådana riktiga ullgarner!