tisdag 26 november 2013

Milano

Efter att ha startat om tre gånger är nu ränderna och färgerna i den ordning jag vill ha dem!

Edit: Jag stickar i Magasin Duetts Supersoft, enkel tråd. Jag använder stickor nr 4 (stickar förhållandevis hårt). Totalt har jag elva olika färger. Mönstret är Milano och det hittar ni här. Jag har gått ner en storlek än den jag vanligtvis är, eftersom stickfastheten inte helt stämmer. 

Färgerna jag har valt är följande:
Pebble, Nougat, Burnt Orange, Clementine, Robins Egg, Sugersnap, Kingfisher, Tundra, Cranberry, samt en ljusgrön (den översta breda randen på bilden) jag inte vet namnet på och en korallröd jag tror är den som heter Geranium, men är inte helt säker (syns ännu inte på bild). Färgerna är inte listade i den ordning de kommer i på bilden. 

6 kommentarer:

frisky frog sa...

Det ser fint ut. Är ganska sugen på att börja med en jag också... =)

miastick sa...

Åh, jag älskar att göra om och göra om och så plötsligt blir det rätt! :)
Den tröjan kommer att bli så himla fin.

Anna sa...

Ser supersnyggt ut.
Strongt att börja om 3 ggr utan att det blir liggande.

Anonym sa...

Snyggt! Var det Magasin duett supersoft du stickade i? Enkelt eller dubbelt? Är själv sugen på både det garnet och tröjan oxå :-) / Bellis

EvaBys sa...

Fin fin fin - min har stannat av men jag kommer igen!

Linda sa...

Ja det är Magasin Duetts Supersoft jag stickar i, enkelt garn. Jag använder stickor nr 4, men jag vet att jag normalt stickar ganska hårt.