fredag 29 juni 2007

Fredag.....

Sitter ute och äter middag. Fick bli en enkel middag idag, Keldas orientaliska soppa, med grillad kyckling. Och till det en folköl. Gott! Sitter i solen på uteplatsen. Solen värmer otroligt skönt i ansiktet, det blåser, men bara skönt! Hoppsan, där kom 4-åringen förbi och tog en slurk av ölen, "nam nam" sa han! Storasyster sprang snabbt förbi, efter att ha sagt "blä" om min soppa. Så ska en härlig fredag vara! Fredagsmys med barnen, de sitter inne och ser på Monsters Inc, medans jag sitter ute och äter färdigsoppa...... det blir inte alltid som man tänkt sig :-). Jag hade stora planer på att vi skulle grilla tillsammans, men de fick välja mat, och då ville de helst ha risgrynsgröt på rulle. Och klart - en fredag som denna - fick de välja!! "Får jag pilla på skummet" säger sonen...tänk vad lite som är spännande för en 4-åring.

Förövrigt ser jag fram emot kvällen. Idag börjar "Tre kärlekar" i repris. Denna underbara serie från 1989 med bl.a Samuel Fröler och Jessica Zandén. Då ska barnen sova sött och jag ska ta fram min nya stickning. Har inte riktigt bestämt mig än om det blir Lady Eleanor, eller mitt projekt till en kompis (håltröja från Drops nr 82-16). Det blir nog det sistnämnda, så att det blir färdigt till hennes födelsedag!

Fast allra först - bäst att äta färdigt soppan, så att jag kan spela lite fotboll med barnen!

Inga kommentarer: