tisdag 3 juli 2007

Kontroll

Varför är det så viktigt att ha kontroll?
Varför kan man inte bara släppa taget? Släpp det, släpp det, släpp det...

Jag måste ha kontroll, tappar jag kontrollen blir jag frustrerad, oroad, irriterad, helt enkelt inte mig själv.

Att leva i ovisshet, att inte veta, att inte styra, att bara följa….. Ändå vill jag inte veta, jag kan inte veta, jag kan inte planera och jag vill inte planera ALLT . Men jag vill ha kontroll. Jag vill känna att jag tar kontroll.

Jag är spontan
Jag är impulsiv

Det är jag som styr….. Jag som har kontrollen…..över mina impulsiva och spontana handlingar…..

2 kommentarer:

Jonas sa...

Du sitter ju på svaret själv...
När man inte själv styr och ställer utan mest är flipperkulan som kastas hit och dit helt i händerna på yttre omständigheter...

...det är ju just då...

...man intalar sig själv...


...att livet är 10% som man har det och 90% som man tar det! ;)


(nä förlåt det var nästan taskigt, men kanske lite att suga på ändå)

Linda sa...

...och klarar man att verkligen intala sig själv det, så skapar man sig just den kontrollen man behöver...

...det är väl för väl att livet inte är svart eller vitt ;-)