söndag 1 juli 2007

Om jag ändå vore en bläckfisk.....

Så mycket jag vill göra.....jag vill va en bläckfisk! Hur ska man få allt att gå ihop? Inte för att det är någon som tvingar mig att göra något som helst. Bara jag själv som vill.

Det är många som känner mig som ListLinda. Listor till allt.... men det är ju så fantastiskt när man kan dra ett streck över, att kryssa för det man gjort. Jag försökte en gång överföra mina listor till personer i min närhet, inte speciellt lyckat resultat, nä jag får hålla dem till mig själv. Det är ju faktiskt det som gör att man klarar ha struktur på tillvaron och inte minst på jobbet faktiskt. Men jobbet skulle jag absolut inte skriva om just nu..

Tillbaka till bläckfisken. Så många plagg att sticka, så många golfrundor att spela, så mycket lek att leka, så många böcker att läsa, så många inlägg att skriva, och ja faktiskt, nu vill jag börja spela tennis (har gjort detta en hel del i min ungdom - ja, känns som 100 år sedan *s*) och fick lite smak på det på kontoret här om dagen när vi hade Dell Open i kontorsminitennis (ingen kommentar, vi bara gör sånt ibland) - så alltså: så många tennistimmar att spela, så många träningstimmar, så många kaffestunder att njuta av. Också allt annat i tillägg då förstås....

Suck.... jag blir aldrig någon bläckfisk. Fast vem vet, i mitt nästa liv kanske? Men jag vet inte direkt om jag vill bli någon heller. Det är väl detta som är lite av charmen. En sak i taget, en minut i taget, lev nu. Skulle gissa att man hinner det man vill i slutändan i alla fall!

Men en sak vet jag. Jag ska köpa en cykel! På tal om bläckfisk *s*

Inga kommentarer: