söndag 2 mars 2008

Syfestivalsgarn

Halvimponerad av syfestivalen. Men det var kul att jag fick möjligheten att komma dit iaf. Jag kom därifrån med två finfina garner och även lite naturvit ull som kanske kommer att bli färgad någongång i framtiden (eller hur mamma?).

Till vänster: Sarek från Färgkraft. Svårt att se exakt färgåtergivning på bilden, men det mörka är väldigt mörkt lila. Jag såg bara denna härva och köpte den på två sekunder. Suck vilka fina färger!
Till höger: Bourettesilke från Stäkets Hantverk & Design. Sugen på "That little scarf".

6 kommentarer:

ki sa...

Härliga garner och härliga färger! Ser fram mot garnfärgning med dig. Får själv den första lektionen på lördag, då några stickkompisar och jag skall färga!!
Mor

Anonym sa...

Färgkrafts färgkombinationer är oslagbara, underbara mmmmmm, så läckert!

Boel sa...

Sarek tittade jag också på men köpte inte (denna gång iaf).

Jag funderar på Nystas stickcafé denna gång som omväxling. Men när på dagen har du barnvakt? Marias håller på längre. Kul om vi kan ses!

Metta sa...

Härliga färger på garnerna du köpte.

Låter spännande med garnfärgning. Har hittills växtfärgat garn på 80-talet och nyligen färgat tyg i mikro till lappteknik.

Anonym sa...

Finfin scarf!!!
Syfestivalen är lite som "Glamour" (The bauld and the beautiful)... Det gör inget om man missar några avsnitt ;)

Emmas dagar sa...

Vilka fina garner! Man kan ha hur mycket som helst att bara titta på om man inte direkt kommer på något att sticka av dem;-)