onsdag 6 augusti 2008

Älskade naturfärger

Jag la mina nya nystan inköpta i Stavanger på bordet när jag kom hem. Jag hade precis tittat lite i min favorit-stickbok och allt råkade hamna bredvid stenarna jag fick med mig hem från Kroatien. Och det blev en så fin bild att jag var tvungen att ta kort på det.
Sjalen jag började på under semestern kom jag inte så långt med. Under segelveckan stickade jag faktiskt inte en enda maska (jag hann dock med ett par pulsvärmare i vit alpacka på dagarna i Stavanger, bild på de kommer senare). Det har inte hänt på jag vet inte när... Men nu är jag i full gång igen och det är så roligt. Det är bambu-/ullgarn från Marias Garn och det ska bli en Lace Ribbon till. Jag har ju redan gjort en innan, men jag gillade mönstret. Det händer något hela tiden och lätt att lära sig utantill.
Min Mystic Meadows växer långsamt. Jag är nu färdig med ledtråd 3 av 4. Den blir (om jag får säga det själv) otroligt vacker. Anna som gör mönstret är fantastiskt duktig!

3 kommentarer:

ankie sa...

Att du oxå hade "Lace Ribbon" som semesterstickeri... Men du kom iallafall längre än mig. Din är jättevacker.

Boel sa...

Undrar vem av oss som blir färdig med sin Lace Ribbon först ;=) Håller helt med dig om att det är ett kul mönster som jag också kan tänka mig att jag gör fler sjalar av.

Stickcaféabstinens har jag hoppas Maria eller Nina eller någon annan inser vårt behov snart.

Kram

Metta sa...

Så härliga naturfärger tillsammans med boken och stenarna. Gillar också den boken, men har bara tittat och läst i den än så länge.

Så vacker din Mystic Meadows blir. Började på min, men la den åt sidan när jag stickade FLS. Får ta fram den igen när OS-stickningen är över.