måndag 16 februari 2009

Skönt

Så skönt det känns med alla stärkande kommentarer. Skönt också att få skriva av sig ibland. Klart jag tvekar lite med att lämna ut mig som jag gör. Men jag tycker ändå att jag får mer tillbaka än vad det kostar. Det är helt enkelt skönt att få stöd och värmande ord när man inte mår så bra!

Det blev som ni säkert förstår många tankar och funderingar i helgen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Efter lite bollande av alla tankar med pojkvännen, så bestämde jag mig för att det smartaste nog ändå är att prata med någon av de ansvariga och faktiskt berätta lite hur jag känner. Så det gjorde jag idag och det blev jättebra. Vi pratade igenom lite vad de har för förväntningar på mig och vad jag själv förväntar mig av praktiken. Klumpen i magen har försvunnit och jag känner att jag kan slappna av lite mer. Jag gjorde i ordning ett bud med en mamma-barn-bukett i lugn och ro innan jag gick hem och fick till det riktigt bra. Otroligt skönt!

Ni kom alla med många bra saker att tänka på. Flera ord kommer jag bära med mig:
* Det är inte jag som är dum!
* Man behöver inte vara den bästa praktikant de någonsin haft utan man behöver bara vara praktikant!

Tack!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

(skriver det här oxå!) ;)
KRAM! <3

Susilull sa...

Så skönt att din klump i magen försvann. Hoppas du får en riktigt bra vecka!! Kram

Samtal från min trädgård sa...

Vad glad jag blir, när jag läser inne hos dig. Du är så klok! Jag tycker att du gjorde det helt riktiga i dag och att du kan känna dig nöjd med det. Ha' en bra dag i morgon.

Efwa - Medea sa...

Vad bra att du pratade med dem. Klump i magen ska man inte ha.

Du har strax en utmärkelse hos mig!

Metta sa...

Så skönt att du fick möjlighet att prata ut om hur du känner dig och att resultatet blev bra. Inte längre någon klump i magen. Jag kan bara ana hur du kände det förra veckan och hur din helg var.

Jag tycker du är beundransvärd som har startat om på nytt och det är givet att man inte kan allt från början. Håller med Boel om att jag mycket hellre betjänas av en 37-åring som bemöter mig som människa och inte av en 23-åring som bara tycker jag är en gammal tant. Jag vet att du kommer att klara det. Du är så klok, men det känns inte bra när självkänslan får en törn.

Hoppas den här veckan har fortsatt att vara bra.
Kram Metta