onsdag 5 augusti 2009

Det är aldrig så rent hemma som under en tentaperiod

Ja nu har jag ju inte direkt tenta... Men det känns ungefär likadant. Jag skriver ett projektarbete och jag har jobbsökarångest. Väldig jobbsökarångest. Jag borde skriva mycket mer och jag borde vara aktiv jobbsökare. Istället städar jag. Klipper häckar. Tvättar fönster. Skurar mattor. Rensar skåp. Torkar ur kylskåp. Tvättar för hand. Lägger in gurka. Inte konstigt att det snurrar som skjutsingen i huvudet om dagen.
Dessutom skolar jag in min lille 6-åring i förskoleklass. Det känns i både min och hans kropp. Han har ingen kompis med sig från dagis så det är bara nya barn och nya fröknar. Det märks. Han är känslosam åt alla håll och kanter.

Fast lite plugg blir det.
Och jag har registrerat mig och mitt CV på tre olika platser på nätet.
Lite stickat blir det också, men faktum är att jag inte har ro att sitta ner så mycket. Mest för att då borde jag ju hellre plugga eller kolla jobb på nätet istället..... :S

7 kommentarer:

Jonas sa...

Nästa gång MÅSTE du planera pluggvecka till en vecka när du kan befinna dig på annan ort...!

Inte så välavlönat. Inte avlönat alls egentligen, förutom lite kärlek kanske. Men oj vad du skulle få lite pluggat!

Nästan så jag skulle vilja släppa in Monica här... fast hon skulle väl svimma.

Jonas sa...

PS

Monica Geller i Vänner alltså...

DS

Boel sa...

Det ligger i huvudet och mal det som behöver malas innan det kommer ut på papper eller vart det nu ska. Jag tror att vi alla städar, tvättar, bakar och vad det nu är när det är tentaperioder odyl. Sedan kommer det. Jag har städat och strukit mängder under mina tentaperioder och även nu när jag ska skriva ihop någon rapport edyl på jobbet så kan det bli städat både hemma och på jobbet. Kanske dags att skriva något på jobbet för det är rörigt som sjutton här hemma ;=)

Ida sa...

Lycka till med allt! och så härligt för dig att få städat! Jag skulle nog också behöva en liten tenta eller ett projektarbete, för här blev verkligen inte städat under semestern.

Metta sa...

Nu fick jag förklaringen till att det aldrig är städat och rent hos mig. Skämt åsido, det beror nog mest på att jag inte gillar att städa.

Lycka till med jobbsöket!!

Susilull sa...

Förstår att du har mycket som snurrar och känner igen det där fenomenet med att intensivt kasta sig in i "nyttiga" saker för att slippa lite annat "tråkigt". Ett sätt att döva samvetet kanske..?
Ta det lugnt och hoppas du kommer över din jobbsökarångest!

Samtal från min trädgård sa...

Det ordnar sig, mitt uttryck nu för tiden, men det gör det ju. Världen och livet rinner framåt ändå och allt blir gjort antingen i första eller sista minuten. Jag tror nog att du hinner allt, just nu tycker du att detta är viktigt och så gör du det, sedan tycker du att något annat är viktigare och då blir det gjort....
Och jobb tvivlar jag inte en sekund på att du får. Trevlig helg!