lördag 5 september 2009

Hurra jag har fått jobb

Åh så skönt det känns.
Åh så lättad jag är.

Jag kommer att börja på en för mig ny firma (it-branschen). Mina arbetsuppgifter kommer likna det jag har jobbat med innan (innesäljare). Jag tycker det ska bli skönt att komma tillbaka till kontoret igen. Jag ser fram emot att vara tillbaka i den typen av miljö. Det är en mindre svensk firma denna gång och inte en stor amerikansk. Det ska bli väldigt spännande. Och samtidigt jätteläskigt. För det blir ju oavsett en fråga om hur det kommer att fungera i vardagen. Men jag har hopp och litar på min magkänsla.

Jag är nog lite av en kontorsråtta. Som har trädgård och handarbete som hobby. Vilket faktiskt ger härliga kontraster. Jag har möjlighet att åka tåg till jobbet, och gör jag det hinner jag också sticka lite på väg dit och hem. Inte helt fel =)

Men allra först ska jag avsluta min floristutbildning. Jag är klar den 16 oktober och börjar nya jobbet den 22 oktober. Vilket innebär att jag har möjlighet att ligga på sofflocket i några dagar och andas lite däremellan.

Och för att snacka absolut närmaste tiden: Idag ska jag på stickcafe här. Jippi vad kul det ska bli =)

Just nu ler jag och världen ler mot mig.

13 kommentarer:

Mikaela sa...

Vilken underbar nyhet!!! Jättestort grattis från Finland!!! Låter härligt med sticktid på tåget på väg till jobbet, nåt jag faktiskt saknar när jag kör själv varje dag :) Lycka till :D

Susilull sa...

Stort grattis till ditt nya jobb!
Magkänslan brukar vara bra att lita på!
Skönt för dej att ha några "ladda-om-dagar" mellan skolan och nya jobbet också!

Anonym sa...

Grattis till ditt nya jobb! Det låter härligt att hinna med o sticka en stund varje dag oxå. Lycka till!

Kicki

Sofia sa...

GRAAAATTIS! Härligt jobbat tjejen! Bamsekramen!

Eva i Halmstad sa...

Grattis, Så skoj för dej.
Eva.

Marias garnhändelser sa...

Grattis till jobbet...ligger lite efter i bloggläsandet;-)
Det var kul att träffas idag!
Stora kramen
/maria

Unknown sa...

Grattis till jobbet! Oj vad vi skrattade idag, helt ljuvligt;o)

Trollmamman sa...

Åh, vad härligt att läsa! Stort, stort GRATTIS!

Sitter här och ler mor världen och Dig!

Kramar!

Eva i Stäket sa...

Stort grattis till jobbet!!
Sticktid på väg till jobbet är inte alls fel. ;)

Anonym sa...

Grattis till jobbet!Det kommer gå bra.Du har ju verkligen laddat batterierna med mycket godis att ta fram senare.Blommor i alla de färger och skapelser.
Ha det bra./Ella.

Anna sa...

Stort grattis till jobbet!

Ulrica sa...

STORT Grattis till nytt jobb. Jag började mitt nya jobb i förra veckan...

vi ses

Gita sa...

Jag vill bara säga ett stort Grattis till ditt nya jobb!