onsdag 2 september 2009

Vraktrött

Ja så känner jag mig den här veckan. Dagarna med intervjuer (tre stycken har det blivit) måste tagit knäcken på mig. Eller så är det helt enkelt höstluften. Eller kanske att vi nu är inne i september? Vet inte vad. Men trött är jag. Så att jag stupar. Lägger mig ultratidigt på kvällarna och det enda jag vill är att sova. Eller nja... det vill jag ju inte egentligen. Jag vill ju göra en massa... Som att sticka till exempel. Jag har ju så många nya planer =)
Så.. vad fanns då i godispåsen?? Jo lite Noro Silkgarden som ska bli en Noro Striped Scarf. Fyra nystan, två färger: 282 och 84. Några härvor Heavens Hand i härlig chokladbrun som ska bli en ny Uppifrånochnerkofta. (Några härvor hade jag sen innan). Har planer på lite mosstickning och några flätor denna gång. Får se vad det kan tänkas bli. Vill börja nu!!!


Sen har jag ju mina Wip's. Bl.a den härliga röda sjalen och de underbara Lakeside. Stickar på båda några gånger i veckan.

Och så många ufo'n att avsluta. Jodå.. det finns några till som inte visas på bild.... Här ser ni Feather & Fan i Noro Kureyon Sock. Julkalendern (Färila) från 2008. Den stickas i härlig Alpacka och kommer att bli bred och lång. Därför tar det också sin tid. Den har legat lite på is under vår/sommar, men nu börjar det snart bli dags att göra ett ryck på den! Till sist också mina Garden Gate. Den första är redan färdig. Det är komplicerad mönsterstickning, även fast det inte helt ser ut så. Kommer att bli så stolt när de är färdiga, och nu är det inte långt kvar!

Sist men inte minst. Kolla in Mias senaste inlägg. Visst stämmer det :).

1 kommentar:

Metta sa...

Många projekt på gång och nya idéer saknas säkert inte, men ta det lugnt. Tids nog blir dina stickningar färdiga. Jag vet ju att du är så duktig på att avsluta dina projekt.

Kul om vi ses på stick-caféer i helgen. Kram Metta