söndag 11 oktober 2009

Hemmapyssel

Det har varit en så mysig helg med pyssel och mys med barnen. Igår sydde jag påsar att ha plastpåsarna i. Det var säkert hundra år sedan jag hade framme symaskinen sist. Minst. Men det var kul! Därefter blev det en stickpåse i all enkelhet. En sådan där som jag kan ha stickningen i, i handväskan.

Idag var barnen och jag ute en tur och samlade löv och bär. Jag gjorde två dörrkransar. Om min syster är snäll imorgon ska hon få den ena.
Dottern ville göra en påfågel, men tyckte sen att det mer såg ut som en myra. Sonen gjorde en naturtavla.
Alla arbetsställningar är bra utom de dåliga!

7 kommentarer:

Marie sa...

Vad mysigt! Mycket bättre än Syfestivalen. Lycka till med sista "skolveckan".

Boel sa...

Jag är också snäll ;=) om din syster inte skulle vara det. Ser ut som ni haft en jättehärlig eftermiddag.

Kram
Boel

Susilull sa...

Så härligt med en mys & pysselkväll!
Fina bilder!

teresa sa...

Gulliga barn o vad mysigt ni haft.
Var systern tillräckligt snäll för att få den vackra kransen, haha??

maLinka sa...

Det verkar som du och barnen haft en fin helg. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser bilderna.
Jättefin stickpåse, den får du ta med och visa på Riddarmaskans nästa stickcafé.

Susanne sa...

Mycket härlig kreativitet, ser jättemysigt ut och fina saker!

Stick-kine sa...

Vilket härligt hemmapyssel! Tror att ni hade lika roligt alla 3!