tisdag 22 juni 2010

Full rulle

Här har det varit full fart på sistone.
Full rulle.
Fullt kaos.
Men nu är det gjort.
Den stora flytten.
Vemodigt.
Skönt.
Och... sa jag kaos??
Sitter mitt i flyttröran och orkar inte lyfta ett finger.
Men den springer ju inte ifrån mig.
Som tur är.
I helgen målade jag vardagsrum.
Njöt av att alla mina orkideer blommar samtidigt.
Och av ett helt vansinnigt fantastiskt underbart bröllop.
Igår gick flyttlasset.
Ikväll ska jag se på fotboll.
Och kanske packa upp en låda.
Eller ändra om lite i köksskåpen.
Eller inte göra någonting.
Dricker kaffe och äter kladdkaka.
Njuter av mina fantastiska blommor på uteplatsen.
Det är en härlig plats jag har kommit till.
Ni kommer nog att få se mer av den.
Så småningom.









9 kommentarer:

Jonas sa...

Världens Största Grattis!!!

Det är så fint i din lägenhet (om än lite kaos ännu)

Och den är så nära mig!! <3

Boel sa...

Grattis till flytten (avklarad), fina lägenheten och "nya livet". Tycker det ser så fint ut av det lilla man ser.

Kram

Maria i Falkenberg sa...

Jag hoppas att det blir riktigt bra i nya lägenheten! Det lilla man ser verkar fint. Ha det gott!

Mikaela sa...

Jag kan känna doften av ny lägenhet, nåt jag faktiskt har saknat efter att ha bott i samma hus i 10 år! Din lägenhet kommer säkert att bli fin!

Sofia sa...

Skönt att det värsta är avklarat nu med nedpack och förflyttning! Och jag saluterar verkligen din attityd gentemot uppackningen; ta't i lugn o ro - bra där! :)
Ser jättesnyggt ut, det lilla man ser! Jag kommer gärna och (stick)visiterar när det passar! KRAM o glad midsommar! <3

Anonym sa...

Hmm... på (stick)visit skulle det nog stå egentligen, i förra inlägget.. Nån visitation ska det inte bli tal om - lovar! ;) /Sofia

Susilull sa...

Grattis till din nya lägenhet! Så roligt, och jobbigt kan jag tänka mej. Men flyttröran har en ände :-)

Marie sa...

Grattis till flytten, äntligen! Lgh ser jättefin ut. Ha en härlig midsommarhelg.

Susanne sa...

Grattis till allt! Ser väldigt lovande ut, trots kartonger. Njut av midsommaren!!