lördag 7 maj 2011

Vaknar

Sakta vaknar jag till liv denna lördag förmiddag. Stickar på min Leitmotif Cardigan och dricker hemmagjord blåbär-smoothie.

Tänker på filmen jag såg igår. "Älska mig". En film med och för tonåringar. Men också deras föräldrar. Man kan se den på Youtube där den ligger i 6 delar. Den handlar om mobbing och de möjligheter vi har att hjälpa varandra. Så stark. Så bra.

I övrigt försöker jag inte att tänka så mycket alls utan mest meditativt andas och njuta av den mysiga stickningen. Livet är väldigt mycket kämpa för mig och mina barn just nu, och det tar väldigt på krafterna.

Om en stund ska jag njuta mer av stickningen jag började på igår i finaste mohairen. Sjalen ska bli en "Birch" eller på svenska "Skiraste sjalen". Enkel och vacker så in i bängen :)

2 kommentarer:

Tinnan sa...

Hej! Jag känner dig inte mer än här via bloggen, men dina ord slog an något i mig. Vill bara skicka styrkekramar till dig och de dina!
Hälsningar Tinna

knitbyme sa...

Hej. Känner med dig o känner igen mig själv. Birch har jag gjort i tre olika garnsorter. Så enkel och vacker.