onsdag 31 oktober 2012

True North Mittens



Jösses vad tiden gått och jag har varit dålig på att blogga på sistone. Ja så är det visst ibland. Full rulle och ingen tid till annat än att få vardagen att gå runt. Dessutom har det blivit lite av ett fenomen här hemma att när jag väl har tid och möjlighet att blogga, är datorerna upptagna av barnen eftersom det är under deras speltid som jag har lugn och ro att göra sånt. Går inte helt ihop det där.... Men någon vacker dag kanske det kommer in fler datorer eller nåt ;)

I början på september gjorde jag färdig de här vantarna. Nu äntligen har jag fått tummen ur för att fota. Jag hittade mönstret förra hösten i Interweave Knits (Fall 2011) och blev kär direkt. Omedelbart googlade jag fram en affär som sålde garnet och beställde. De heter True North Mittens och garnet är Berocco Blackstone Tweed ( 65% ull, 25% superkid mohair och 10% angora). Det är samma färger som på mönstret. Varför ändra något man är kär i? Överst på vantarna och även tummarna är det små renar. Nederst en lettisk fläta. Många härliga tekniker i en och samma vante. Kul!

Inga kommentarer: