fredag 2 januari 2015

Hur har året gått?

För ett år sedan gjorde jag en lista på alla mina projekt i gång. Några riktigt gamla djupt nere i stickkorgen, andra nyss påbörjade. Nu är det hög tid för en uppdatering för att se hur det har gått. Mest nyfiken är jag nog själv, så detta är mer ett inlägg för att jag själv ska ha koll, än för att jag tror att någon annan egentligen bryr sig ;)

Vinterstickningar:
1. Shetland Triangle Shawl i ett grönt Manos Silkblend. Fortfarande Ufo. Inte stickat en maska sedan sist. Dags att repa kanske? Men jag har en mössa i samma garn, så det skulle ju onekligen vara trevligt med en halsduk till! 
2. Flätkofta i Araucania Milodon (100% ull) i lite höstiga färger. Fortfarande Ufo. Möjligtvis att jag stickat någon rad sedan sist. Bakstycke och ett framstycke helt klart. Är i mitten på det andra framstycket. Snyggt garn, och snygg koftmodell så nu får jag se till att få tummen ur! 
3. Restgarnssjal i Drops alpaca i höstfärger. Samma stuk som den här.  KLAR
4. Restgarnskofta i sockgarner. Fortfarande Ufo. Ligger kvar lika långt ner i stickkorgen. Dumt. Får ta tag i det här! Kan också bli hur fin som helst och så skönt att få sticka upp restgarner ju!  
5. Baggy bölgegenser i Abuelita merino worsted, nougatfärg. KLAR
6. Vitamin D i Araucania Botany Lace i röd/rosa/orange. KLAR
7. Vantar i Visjö och handfärgad ull. "Astrid" ur "Vantar för alla årstider". KLAR
8. Lady Marple i Drops Alpaca och Drops Kid-Silk. KLAR
9. Milano i Magasin Duetts Supersoft. KLAR
10. Pickles "Lun genser" i Pickles Angora. KLAR
11. Honeybee-kofta i Pickles Tweed. KLAR
12. Tvåändstickade restgarnsvantar. Fortfarande Ufo. Och här har jag dessutom dragit ur stickorna till andra projekt. Dessa lär aldrig bli färdiga. Eftersom det är restgarner låter jag dock den bit som är vara kvar istället för att repa upp. Kan ju bli ett minne i sig själv. Stryker härmed detta från listan. 
13. Virkad krans à la Attic 24. Detta Wip har tyvärr blivit Ufo. Jag sydde på de löv jag hittills virkat i somras. Sedan dess är den orörd. Kommer säkert ligga ett tag till, men jag hoppas att virksuget kommer åter en vacker dag!
14. Vantar Dimorphous Mittens. Båda innervantarna och en yttervante klar. Fortfarande Ufo. Jag vet att det går hur fort som helst att göra klart den där sista yttervanten. Så varför kan jag inte bara få det gjort? Det är det där med att sätta sig in i mönstret på nytt..... Även detta ett restgarnsprojekt, så det är ju fantastiskt skönt om jag bara får tummen ur. Och vilka praktiska vantar det blir då!

Påskstickning:
15. Sjalen Ingrid i egenfärgat entrådigt gul/orange ullgarn. Fortfarande Ufo. Hm. undrar om jag hade det uppe i påskas? 

Sommarstickningar:
16. Vit spetssjal i lacegarn. Sjalen Linda av Triinu Andreasen. Fortfarande Ufo. Stickade en hel del på i somras när det var som varmast. Men den är långt ifrån klar och vilar nu. 
17. Skördesjal i garnet Linea från Ullcentrum. KLAR
18. Lavalette i silkesgarnet Shaman. KLAR
19. Dropskofta i vitt Drops Bomull-Lin. KLAR

Kan konstatera att de äldsta ufona fortfarande är ufon, men mina wips från förra året har blivit klara. Hm. Jag ser ett mönster här....... 

Resultat: 6 projekt som fortfarande är ufon. 11 projekt som är klara. Ja men det var väl ändå inte så illa :)

Så..... jag har ju också startat en del nya projekt och därför följer här nu en lista på mina WIPS: 

1. Tuktuk i Isagers Highland Wool. WIP
2. Nordic Wind  restgarner av Lettlopi. WIP
3. Lobelia i grönt angorette färgat av Tant Kofta. WIP
4. Cookies and cream i Pickles Thin organic cotton. WIP (fast sommarstickning, så onekligen lite sovande just nu)
5. Camomille i Isagers Spinni (mönstret är gjort i Tvinni, men jag valde Spinni) och Alpaca 1. WIP
6. Egenmönstrad kofta i Sandnes Alpaca. WIP
7. Bred halsduk i Einband, entrådigt ullgarn från Island. Smalrandig. WIP

Totalt 13 projekt. Dvs färre stickningar på gång samtidigt i alla fall, än förra året. 
Det blev en rörig lista av allt. Men nu har jag koll inför året som kommer! Jag ska fortsätta på min inslagna linje att försöka göra mer färdigt. Sticka av de garner jag har och inte spontanhandla stup i kvarten. 

GOTT NYTT ÅR! 

Inga kommentarer: