Visar inlägg med etikett Clothilde. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Clothilde. Visa alla inlägg

lördag 16 april 2011

Clothilde

Här är hon färdigblockad, min Clothilde. Stickad i ljuvligt Poshyarn med namnet Martha. Stickor nr 4. Det var jätterolig stickning och snabbt gick det! Passade mig perfekt!

Bilden är tagen för någon vecka sedan. Tro det eller ej, men nu börjar gräset bli lite grönt. Har jag sagt att jag älskar våren?

Från idag är jag långledig över påsken. En dryg vecka där jag bara ska vila, sticka, lyssna på bok och på fåglar, dricka kaffe i solen och njuta av våren. Åh vad skönt det ska bli!!

onsdag 30 mars 2011

Klart

Clothilde är klar och så är middagen. Hon ska bara blockas också. Men det ska inte middagen. Däremot ska den nu avnjutas tillsammans med förhoppningsvis glada barn.

torsdag 17 mars 2011

Clothilde

Sonen har somnat bredvid mig i min nya härliga hörnsoffa. Dotter är på gång in, precis som särbo. Det vankas filmkväll i en skön famn. (Vilket kan behövas efter galen vecka. Trots att jag la mig halv 9 igår, är jag dödstrött idag. Livets vardag kör slut på mig. Nu mer än vanligt.)

Stickar på Clothilde i ett underbart Poshyarn som heter Martha. Njuter den absoluta tystnaden.