fredag 3 augusti 2007

Cykel och jag

Ibland får man sig en tankeställare eller två..

Ibland får man känna aningens mer än man tänkt sig.

Jag har ramlat av cykeln. Bromsat alldeles för hårt. Och flygit över styret, med ansiktet först. Jag klarade mig bra, skrubbsår i ansiktet och på händerna. Men förutom det helt okej. Inga brott någonstans, huvud, nacke, näsa och tänder har klarat sig. Tack för det.

Ibland ska man lyssna på sig själv. Nej förresten, man ska alltid lyssna på sig själv. Jag vet att jag bör följa min intuition. Igår gjorde jag inte det. Jag gjorde något som min kropp och själ sa till mig att inte göra. Jag gick emot min egen vilja, och jag tror att det var just därför jag bromsade för hårt. Jag fick mig en tankeställare. Det finns en mening med allt...


Ibland måste man vila, stanna upp, hämta sig. Och det har jag gjort idag. Vet att det var meningen, och skönt att få göra det. Sov en lång stund mitt på dagen. Aningens chockad, väldigt gråtmild, lättad över att det gick så bra.

Inga kommentarer: