torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

2008.

Jag startade året med ledordet lev långsamt. Vilket jag också gjorde. Mer än jag någonsin hade anat. Ett år av eftertanke och reflekterande och många jobbiga stunder.
Men 2008 hade också en hel del härliga ljuspunkter. Det är dessa jag vill minnas!

Helger, gyllene ögonblick och semesterdagar tillsammans med min underbara.

Stickstunder, ljudböcker, fågelkvitter, solstrålar, badande barn.

Värmande kommentarer från många av er. Möten med några av er. Stickcafeer och Varva Ner.

Segling utomlands och nya vänner.


Nu ser jag fram emot 2009 med mitt nya ledord Prioritera.

Jag känner på mig att det kommer att bli ett Glädjens År!

Gott Nytt År!

2009.

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Önskar dig också ett gott nytt år!
Hoppas du kommer att trivas på floristutbildningen och att du ändå har stunder över för stickning och annat som förgyller tillvaron! Fast jag tror att blommar förgyller tillvaron en hel del!

Anonym sa...

Årets första KRAM! <3 /Sofia

Åsa sa...

Hej Linda och gott nytt år på dej!
Fingervantarna är stickade i wollmeise garn. Svårt att få tag på men jag skulle tro att Lorna Laces är nästan samma tjocklek. LL är kanske lite grövre. Jag har använt stickor 2.5 så om man tar 2mm kanske det blir bra. Kolla även på Ravelry. Där finns det lite andra garnförslag. Fingrarna blir lite långa så jag gjorde nåt varv mindre.

ankie sa...

Gott nytt år på dig!
Det är alltid lika "rofyllt" att läsa din blogg.
Hoppas att du får lite tid med den även under din utbildning.
Det har varit kul att "lära känna" dig under det här året.

Anonym sa...

Önskar dig en varm kram och en god fortsättning!