Visar inlägg med etikett Katt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Katt. Visa alla inlägg

lördag 18 februari 2012

Lite katt och lite garn och lite så

Men matte vad gör du?

Hjälp vad det snurrar! Men det är fint på nåt sätt!

Raggisar till bästaste syster klara. Lagom till hennes fjällresa! Big Fabel är garnet och stickor 4. 

Planeterna Jupiter och Venus syns tydligt på förkvällen.
Nämen vem sitter i trädet?

Titta, det är ju Tarzan!

Det var roligt brorsan, men kom nu sticker vi in igen och busar vidare!

måndag 6 februari 2012

Syskonkärlek

Så ja kära syster nu ska du bli ren och fin. Bara ligg här och slappna av. Jag håller tassen om dig så att du känner dig trygg och säker.

söndag 28 augusti 2011

Sötnosarna

söndag 14 augusti 2011

Sommarstickning

Estnistinspirerade sjalen (Triinu-mönster) är min sommarstickning. Påbörjades på Rhodos förra sommaren. På Kanarieöarna i november drogs allting upp och börjades om (japp, allt hade blivit fel). De senaste dagarna har den fått komma fram igen.

lördag 13 augusti 2011

Åhh vad skönt!

fredag 12 augusti 2011

Mullbärssilke och kattungar



På spaning.

Tvättning pågår.

Jagar flugor är så kul.

Mattes mullbärssilkessjal är klar.
Mönster och garn från Yllotyll i Uppsala.

onsdag 10 augusti 2011

Sovdags

Jag orkade visst inte ta med hela min kropp när jag klev rakt över syrran för att lägga mig till rätta. Men med benet runt henne känner hon sig säkert extra trygg!

söndag 7 augusti 2011

Kopplar av

Har börjat virka en ananassjal. Det var svårt att förstå sig på mönstret, men nu är jag igång. Ibland får dock handarbetet vila. Selma bestämde sig för att sno platsen i knät och ville ha massor av uppmärksamhet! Nu har hon somnat i denna fina ställning, kanske märker hon inte om hon får lite konkurrens....

torsdag 23 juni 2011

Hemma! :)


Tarzan och Bambi har kommit hem. Ja om det blir namnet Bambi återstår att se. Jag skulle hellre vilja Sheena (djungelns drottning) eller Smilla, men barnen vill något annat.... Första natten är avklarad med kattbus och full fart, med jamande och med sömn :) Idag jobbar jag hemifrån. Känns tryggast så ;)


torsdag 16 juni 2011

Förberedelser

På onsdag i nästa vecka kommer Tarzan till oss. Och tro det eller ej, ett av hans syskon kommer också att få följa med. En söt söt liten flicka som vi inte bestämt namnet på än. Det ska bli så roligt!! Tills dess läser jag stora kattboken som fått plats på vardagsrumsbordet sen ett tag och kattidningar :) I helgen blir det inköp av transportbur, sand och lite mat. Åh vad jag längtar!!

söndag 29 maj 2011

Snart flyttar han in....



Lille Tarzan flyttar in om tre veckor. Åhhh vad vi längtar!!!